سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روز ستمدیده بر ستمکار سخت‏تر است ، از روز ستمکار بر ستم کشیده . [نهج البلاغه]
 
شنبه 95 خرداد 1 , ساعت 1:56 عصر

 

پس از برگزاری دو نشست منتخبین اصولگرا و اصلاح‌طلب حرف و حدیث‌ها درباره تعداد اعضای دو فراکسیون بالا گرفته. اصولگرایان مدعی‌اند که فراکسیون آنها از تعداد عضو بیشتری برخوردار است و مدیران فراکسیون امید هم این ادعای آنان را رد می‌کنند.

الیاس حضرتی، نایب‌رییس فراکسیون امیددر همین زمینه گفته است: در جلسه فراکسیون امید، دقیقا 105 تن حضور داشتند؛ اما این به معنای آن نیست که اعضای این فراکسیون 105 نفر بوده است، بلکه همیشه و در هر جلسه‌ای، حدود 30 تا 40 درصد افراد غایب هستند.

 

منتخب مجلس دهم افزود: بسیار اتفاق می‌افتد که تعدادی از نمایندگان به دلایل مختلف موفق به حضور در مجلس نشوند؛ برخی در شهرستان حضور دارند و برخی دیگر در جلسات همزمان شرکت می‌کنند؛ بنابراین، همیشه تعدادی نمی‌توانند در جلسات باشند، حتی جلسات خود مجلس نیز به همین صورت برگزار می‌شود، به گونه‌ای ‌که گاهی از 290 نفر نماینده، مجلس با 200 نفر و حتی کمتر نیز تشکیل می‌شود.

 

 

 

تعداد اصلاح طلبان مجلس دهم

وی در پاسخ به اینکه برآورد شما از تعداد اعضای فراکسیون امید به چه صورت است و میزان تاثیرگذاری آن در انتخاب رییس مجلس تا چه حدی است، گفت: در شرایط کنونی، با توجه به تشکیل دو فراکسیون امید و فراگیر، حالت بینابینی ایجاد شده و رقابت بسیار تنگاتنگی وجود دارد.

وی گفت: حدود شصت تن از مستقلان تعیین‌کننده نهایی بازی خواهند بود؛ البته بستگی به این دارد که با چه گرایشی بیشتر همراهی کنند؛ بنابراین، فعلا نمی‌توان پیش‌بینی کرد که قرار است در مجلس چه اتفاقی رخ دهد، ولی همین ‌قدر می‌توان گفت که رقابت بین عارف و لاریجانی، رقابت نزدیک و در عین ‌حال دوستانه‌ای خواهد بود.

منبع : اعتماد



لیست کل یادداشت های این وبلاگ